Δευτέρα, 30 Ιουνίου 2014

ΛΑΙΜΗΤΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Α ΛΥΚΕΙΟΥ ΟΙ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ Η ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ.


ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Ν. ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ

·        ΛΑΙΜΗΤΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Α ΛΥΚΕΙΟΥ ΟΙ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ Η ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ.
·        ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΔΕΙΞΑΝ ΟΤΙ ΑΠΟΡΡΙΠΤΕΤΑΙ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΟ 1/3 ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ (!)
·        ΣΕ... «ΜΑΖΙΚΗ ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΗ» ΤΗΣ ΛΥΚΕΙΑΚΗΣ ΒΑΘΜΙΔΑΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ.. ΠΑΡΕΙΣΑΚΤΟΥΣ ΤΩΝ ΛΑΪΚΩΝ ΣΤΡΩΜΑΤΩΝ ΟΔΗΓΕΙ Ο ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟΣ ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ ΣΤΗΝ Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ.
·        ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ Ο ΑΝΤΙΛΑΪΚΟΣ ΝΟΜΟΣ ΤΟΥ «ΝΕΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ» ΤΗΣ ΕΠΙΤΑΣΗΣ ΤΩΝ ΤΑΞΙΚΩΝ ΦΡΑΓΜΩΝ.
·        ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΗΣ ΝΕΟΛΑΙΑΣ ΣΤΗ ΜΟΡΦΩΣΗ ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΤΟ.

Η λήξη του σχολικού έτους φέτος καθορίστηκε από τη μαζική απόρριψη των μαθητών της Α’ Λυκείου, που... γεύτηκαν το πρώτο ράπισμα της εξεταστική λαιμητόμου ενός συστήματος απομόρφωσης των χαμηλών στρωμάτων, το οποίο θεσπίζει ο αντιλαϊκός νόμος (4186/13) για το περίφημο «Νέο Λύκειο». Πρόκειται για το «Λύκειο» των «ολίγων και εκλεκτών», των μαθητών που έχουν τη δυνατότητα να…αγοράζουν τη γνώση από τους επιχειρηματίες της ιδιωτικής εκπαίδευσης, ώστε να ανταποκρίνονται στις αξιώσεις ενός απρόσωπου και τυποποιημένου συστήματος εξέτασης, το οποίο καταργεί το δάσκαλο ως διαμορφωτή των θεμάτων εξέτασης της ύλης που δίδαξε και τον μετατρέπει σε απλό διεκπεραιωτή μιας μηχανοποιημένης διαδικασίας απλής πιστοποίησης του επιπέδου αποστήθισης των παρεχόμενων πληροφοριών στο σχολείο της αγοράς.
Ειδικότερα, για πρώτη χρονιά φέτος εφαρμόστηκε ο απρόσωπος μηχανισμός της «Τράπεζας θεμάτων», που -με τη μέθοδο της κλήρωσης- καλεί κάθε σχολείο να αποδεχτεί τα θέματα που... έλαχαν στον κωδικό του, εξετάζοντας τους μαθητές στη θεματολογία που η θεά «τύχη» επιλέγει και όχι σε εκείνη που η διδασκαλία και οι ιδιαιτερότητες του κάθε σχολείου επιτάσσει. Έτσι, οι μαθητές της Α λυκείου φέτος έγιναν τα θύματα ενός ιδιότυπου «τζόγου» στην κούρσα της μορφωτικής απόρριψης των χαμηλών στρωμάτων, που επιτάσσει η κυβέρνηση της ολιγαρχίας (Ν.Δ-ΠΑΣΟΚ), υλοποιώντας τις απαιτήσεις της ντόπιας πλουτοκρατίας και τις υποδείξεις των ιμπεριαλιστών κηδεμόνων της, σε συνθήκες καπιταλιστικής κρίσης, κατά τις οποίες η επίθεση ενάντια στα εργατο-λαϊκά δικαιώματα και τις θεμελιώδεις λαϊκές κατακτήσεις εντείνεται.
Στη βάση αυτή, αποτελεί ύψιστο αίτημα της εγχώριας ολιγαρχίας η μορφωτική απογύμνωση των λαϊκών στρωμάτων, ο αποκλεισμός των παιδιών από τα φτωχά λαϊκά στρώματα ακόμη και από τα στοιχειώδη μορφωτικά αγαθά, έτσι ώστε η νέα γενιά- αμόρφωτη και αποδυναμωμένη-να μην έχει τη δυνατότητα της διεκδίκησης ακόμη και των θεμελιωδών δικαιωμάτων εργασίας, υγείας, παιδείας, πολιτισμού, κοινωνικής και πολιτικής δράσης.
Πρόκειται για μια πρωτόγνωρης βαρβαρότητας επίθεση στα μορφωτικά δικαιώματα της νεολαίας, η οποία είναι συνδεμένη άρρηκτα με την κατηγοριοποίηση των σχολείων και των εκπαιδευτικών, την κατάργηση της οργανικής θέσης και της σταθερής εργασίας, τη γενίκευση της ελαστικής απασχόλησης και τις απολύσεις και την εμπορευματοποίηση της γνώσης, Γιατί, η μαζική μορφωτική απόρριψη των παιδιών των λαϊκών στρωμάτων (που στις βιομηχανικές, νησιωτικές και ορεινές ζώνες ξεπερνά και το 40% ), συνεπάγεται συγχωνεύσεις σχολείων και τμημάτων, κατάργηση οργανικών θέσεων, ενώ συγχρόνως συμπορεύεται με το άλλο βάρβαρο μέτρο της «Αξιολόγησης»-Κατηγοριοποίησης-Απόλυση.
Συγκεκριμένα, η μαθητική απόρριψη που επιβάλλει ο εξεταστικός μαραθώνιος συμπορεύεται με τη διαβάθμιση των σχολείων, με κριτήριο την επίδοση των μαθητών, δηλ την ταξική τους προέλευση, η οποία καθορίζει-σε μεγάλο βαθμό-και την απόδοσή τους. Με αυτήν την έννοια, το επίπεδο της «αποτυχίας» των μαθητών συνιστά τεκμήριο της θέσης του σχολείου στην «αξιολογική κλίμακα, που από τη φύση της είναι ταξικά διαρθρωμένη.
Την ίδια στιγμή, με τα ίδια τεκμήρια της επίδοσης των μαθητών «αξιολογείται» (!) και ο εκπαιδευτικός ως ο αποκλειστικά υπεύθυνος της «αποτυχίας» των μαθητών του. Ετσι, ο εκπαιδευτικός εντάσσεται στην αντίστοιχη «αξιολογική κλίμακα», η οποία με τη σειρά της θα καθορίσει τη δυνατότητά του να διεκδικήσει κάποιες ώρες διδασκαλίας από τον manager της σχολικής μονάδας, η οποία -όπως ορίζει και ο αντιλαϊκός ν. Καλλικράτης»- θα λειτουργεί ως αυτοχρηματοδοτούμενη μονάδα, δηλ με ιδιωτικό-οικονομικά κριτήρια, με έσοδα που θα διασφαλίζει από τις εισφορές των γονέων και τις χορηγίες των διαφόρων οικονομικών παραγόντων. Το σχολείο δηλ των στοιχειωδών λαϊκών κατακτήσεων μετατρέπεται σε μια επιχειρηματική μονάδα, με επικεφαλής το manager-οικονομικό διευθυντή, που θα προσλαμβάνει εκπαιδευτικούς, με βάση τις «αξιολογικές» κρίσεις, δηλ με κριτήριο την προσαρμοστικότητα του εκπαιδευτικού σε καθεστώς της εμπορευματοποίησης της γνώσης, της πειθάρχησης, της συνδικαλιστικής απονέκρωσης. Συνεπώς, η εξεταστική λαιμητόμος των μαθητών είναι συνδεμένη με την εργασιακή λαιμητόμο των εκπαιδευτικών, έτσι όπως αυτή καθορίζεται από τον αντιλαϊκό νόμο της «Αξιολόγησης», αναδεικνύοντας-με τη σειρά της-την ανάγκη συγκρότησης ενός ΕΝΙΑΙΟΥ ΜΕΤΩΠΟΥ ΠΑΛΗΣ από μαθητές-εκπαιδευτικούς-γονείς, αλλά και όλους τους εργαζόμενους και ανέργους ενάντια στην αντιλαϊκή πολιτική της αμορφωσιάς, πείνας, ανεργίας, καταστολής, ιμπεριαλιστικής υποτέλειας.

·        ΚΑΜΙΑ ΑΠΟΔΟΧΗ ΤΟΥ ΒΑΡΒΑΡΟΥ ΜΕΤΡΟΥ ΤΗΣ ΜΑΘΗΤΙΚΗΣ ΑΠΟΡΡΙΨΗΣ.
·        ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ Ο ΑΝΤΙΛΑΪΚΟΣ ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟ «ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ» ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΣΤΟ ΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΕΡΙΘΩΡΙΟ ΤΑ ΧΑΜΗΛΑ ΣΤΡΩΜΑΤΑ.
·        ΚΑΜΙΑ ΑΠΟΔΟΧΗ ΤΗΣ «ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ»-ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗΣ-ΑΠΟΛΥΣΗΣ.
·        ΝΑ ΚΑΤΟΧΥΡΩΘΕΙ Η ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΦΟΙΤΗΣΗΣ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ.-ΚΑΝΕΝΑ ΠΑΙΔΙ ΚΑΤΩ ΤΩΝ 18 ΈΞΩ ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ-ΚΑΝΕΝΑ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ.
·        ΜΑΖΙΚΟΣ ΕΝΩΤΙΚΟΣ ΚΑΙ ΑΝΥΠΟΧΩΡΗΤΟΣ ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΟΧΥΡΩΣΗ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗ ΜΟΡΦΩΣΗ, ΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ, ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ.
·        ΕΝΩΤΙΚΗ ΛΑΙΚΗ ΠΑΛΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΤΗΣ ΑΝΤΙΛΑΪΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ-ΕΕ-Δ.ΝΤ-ΟΛΙΓΑΡΧΙΑΣ.