Σάββατο 20 Οκτωβρίου 2018

19-10-18 ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΡΗΤΗΣ ΓΙΑ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ- ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ- ΚΕΝΑ


    

     Το ζήτημα των αναπληρωτών συναδέλφων, της αδιοριστίας  στην εκπαίδευση και των 160 κενών στη δευτεροβάθμια στο Νομό Ηρακλείου, είχε ως αιχμή η παράσταση διαμαρτυρίας της ΕΛΜΕ Ηρακλείου την Παρασκευή το μεσημέρι ενώπιον του περιφερειακού διευθυντή εκπαίδευσης. Παράλληλα, μαζί με γονείς, τοπικούς φορείς και εκπαιδευτικούς από τις Μοίρες καταγγείλαμε την απαράδεκτη κατάσταση της υπολειτουργίας του ΕΠΑΛ Μοιρών με τα 20(!) κενά καθηγητών, το πρόγραμμα δύο και τριών ωρών την ημέρα ενώ, για τρίτη φορά, ζητήσαμε απάντηση στο αίτημα της λειτουργίας του τομέα ηλεκτρολόγων του ίδιου σχολείου. Με τον πιο εύγλωττο τρόπο συνδέθηκαν έτσι δυο πλευρές του ίδιου νομίσματος: Η αδιοριστία και η υποχρηματοδότηση  με την εγκατάλειψη  των μορφωτικών και επαγγελματικών δικαιωμάτων  των νέων.
    Στην παράσταση διαμαρτυρίας προβάλλαμε το κύριο αίτημα του εκπαιδευτικού κινήματος για μαζικούς διορισμούς μονίμων εκπαιδευτικών. Δηλώσαμε δε την κατηγορηματική αντίθεσή μας σε τυχόν απόπειρα να εισαχθεί ως κριτήριο διορισμού το προσοντολόγιο(!) διαμηνύοντας στο υπουργείο ότι είμαστε αμετακίνητοι στη στήριξη των εργασιακών δικαιωμάτων των αναπληρωτών και συμβασιούχων συναδέλφων μας ζητώντας μαζικούς διορισμούς μονίμων εκπαιδευτικών με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία.             
    Σχετικά με το κεντρικό θέμα των διορισμών και στην επίμονη ερώτησή μας, αν η κυβέρνηση δεσμεύεται για την κατοχύρωση των δικαιωμάτων των αναπληρωτών και συμβασιούχων συναδέλφων, ο περιφερειακός διευθυντής εκπαίδευσης αρνήθηκε να απαντήσει. Επιμείναμε όμως στο θέμα, οπότε αναγκάστηκε να παραδεχτεί ότι «Ναι, ίσως κάποιοι αναπληρωτές μείνουν απ έξω» , αναφέροντας και τον ΑΣΕΠ.  Αποκαλύπτεται έτσι η συγχορδία διοίκησης – κυβερνητικού συνδικαλισμού στο προεδρείο της ΕΛΜΕ μιας και εκπρόσωπος  του τελευταίου στη συνέλευση- ανοιχτό Δ.Σ. της ΕΛΜΕ την Τετάρτη παρουσίασε ως βάση και τον ΑΣΕΠ τροφοδοτώντας  περαιτέρω τον κατακερματισμό στο χώρο των αναπληρωτών κατά το ρητό «διαίρει και βασίλευε». Κι όλα αυτά ενώ κλείσαμε  εικοσαετία από τον ιστορικό πια αγώνα που έδωσε η  πλατιά βάση των εκπαιδευτικών ενάντια στον πρώτο ΑΣΕΠ .
    Όσον αφορά την απαράδεκτη κατάσταση στο ΕΠΑΛ Μοιρών, ο περιφερειακός διευθυντής εκπαίδευσης δεσμεύτηκε για την …διαβίβαση των αιτημάτων , μοίρασε ευχές και …συμπαράσταση ενώ την ίδια στιγμή υπερθεμάτισε για την πολιτική της κυβέρνησης στην επαγγελματική εκπαίδευση λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «μπορεί να υπολειτουργεί ένα ΕΠΑΛ τα άλλα όμως αναβαθμίστηκαν»(!), προκαλώντας την αγανάκτηση των γονέων της Μεσσαράς που μετέφεραν και το κλίμα κινητοποιήσεων των παιδιών τους.
    Ως Αγωνιστική Παρέμβαση καταγγείλαμε ως αιτίες της αφαίρεσης των μορφωτικών δικαιωμάτων των νέων αλλά και των εργασιακών δικαιωμάτων των αδιόριστων συναδέλφων μας, την πολιτική της υποχρηματοδότησης της εκπαίδευσης  και την υποτέλεια της κυβέρνησης, όπως χαρακτηριστικά αποκαλύπτεται στη Μεσσαρά: Στις Μοίρες κλείνει τμήματα σχολείων την ίδια στιγμή που στο διπλανό Τυμπάκι υποδέχεται νέα βάση των Αμερικανών.
    Δυο παρατηρήσεις όσον αφορά την κατάσταση.
    1.  Τα συγκεκριμένα ζητήματα στη συγκυρία αυτή αποτελούν μέρος μιας  γενικότερης  επίθεσης που  απλώνεται σε ένα ευρύ μέτωπο στο χώρο της εκπαίδευσης, από το περιεχόμενο του σχολείου(Νέο Λύκειο, κατάργηση-υπονόμευση επιστημονικών αντικειμένων, επίταση ταξικών φραγμών με την πλήρη φροντιστηριοποίηση της ΄Γ Λυκείου, μαθητεία, υπονόμευση και σταδιακό πέρασμα τομέων επαγγελματικής εκπαίδευσης στους ιδιώτες), τα εργασιακά και δημοκρατικά δικαιώματα των εκπαιδευτικών (γενίκευση ελαστικών σχέσεων εργασίας, κατακερματισμός, αξιολόγηση- έλεγχος- χειραγώγηση των εκπαιδευτικών),  μέχρι τη δομή του δημόσιου σχολείου (αυτονομία, υποχρηματοδότηση, σχολείο της χορηγίας και της αγοράς …). Όσο μας αφορά έχουμε, από την εποχή του 1990, επισημάνει ότι όλες αυτές οι επιλογές εκπορεύονται από τις γενικές κατευθύνσεις της Ε.Ε. και του ΟΟΣΑ.
   2. Η απόκρουση  της επίθεσης αυτής απαιτεί, κατά τη γνώμη μας, πέρα από την κατανόηση των αιτίων, τη συνεννόηση, τη συνεργασία και τη συμπόρευση με το γονεϊκό και μαθητικό κίνημα. Το επόμενο διάστημα και με ορίζοντα την απεργία στις 14 Νοέμβρη  θα πρέπει να πάρουμε πρωτοβουλίες ώστε να προεκτείνουμε και να βαθύνουμε τη συνεργασία σε αγωνιστική κατεύθυνση με αφορμή τα πραγματικά προβλήματα, όπως συνέβη στην περίπτωση της κοινής παρέμβασης στο θέμα του ΕΠΑΛ Μοιρών.

Ζαμπία Παπαδάκη, μέλος της Αγωνιστικής Παρέμβασης και του Εκπαιδευτικού Ομίλου Ηρακλείου